--.--.--(--):スポンサー広告

Tag:
2012.10.17(Wed):未分類
息子に続いて娘の添削。

まず原文はこちら。スペルミスもあるな。
娘準1英作文

以下原文まま書き出したもの。
Dear Jeremy
How are you? I'm fine.
Do you like your new house?
I think it is good idea for kids to have there own room.
but,sometimes,you can be lon(e)ly.
It's better to have a person to talk with then no one at all.
And also I think it is a good thing that your parents care about you.
after all,we are still kids.
And I think that smoking should be banned from all of the public places.
Did you know that by smoking 1tabacco makes your life 5min&30sec shorter?
Bye!
Rena


以下添削してもらった文↓

Dear Jeremy,

How are you? I’m fine.
Do you like your new house? I think it is a good idea for kids to have (1) their own room, but sometimes
(2) they feel lonely.
It’s better to have a person to talk with than no one at all.
And also I think it is a good thing that your parents care about you. After all, we are still kids.
And I think that smoking should be banned from all of the public places.
(3) Do you know that by smoking onetobacco makes your life 5 minutes and 30 seconds shorter?
Bye!
Rena (97words)

(1)there -> their
(2)kidsのことなので、theyのほうがいいです
(3)日本語では「知っていましか?」ですが、英語の場合は過去形ではなく、現在形(Do)になります。
(ポイント)
自分の部屋を持ったほうがいいのか、という質問に「はい」なのか「いいえ」なのかがよくわかりません。
「持つのはいいことだと思う」「でもさびしいときがある」「話し相手がいたほうがいいよね」…ということは、自分の部屋を持たないほうがいいのかな?
その場合は、I don’t think it is a good idea for kids to have their own room because sometimes they feel lonely. It’s better to have a person to talk with than no one at all.
「話し相手がいないとさびしいから、自分の部屋は持たないほうがいい」と書いたほうが、自分の意見がはっきり出せます。




あっこさんの解説、まるで優しく語りかけてくれているよう しかも的確でとてもわかりやすい

あと、あっこさんから“娘ちゃんのほうは、語数も100字あって、また元の手紙の文章を借用しているので、文法的な間違いも少ないし、わかりやすく書けています。まだちょっと難しいかもしれませんが、英作文(エッセイ)には決まりがあって、必ず最初にyes/noを答えて、そのあとサポートする文章を書きます。日本語の文章(起承転結)とは違うので、そのあたりを徐々に慣れていくといいかもしれませんね。”っとアドヴァイスをいただきました。


あっこさんの添削とこの記事作成でだいぶ私自身の予習ができたので、これから二人と復習に取り掛かかろうと思います。やっと準1級の英作文がどんなものかつかめた感じで、満点まではいかなくても、あっこさんに教えてもらったことを活かして、書き方や要点を押さえスペルミスも少なく書ければ何とかなりそうな気がしてきました。

ここでやっとスタートラインに立てたかな



うちもお世話になってるあっこさんのA&A English ただ今会員大募集中 


Thank you for reading!


にほんブログ村





Secret

TrackBackURL
→http://tamimamo.blog.fc2.com/tb.php/26-d00d7059
